Foccacia - low carb


Low carb foccacia brød, med kun 5 ingredienser og lavet på bare 20 min. 
Og så er ingredienserne ovenikøbet nogle, der højst sandsynligt allerede befinder sig i dit køkken.
Jeg er vild med det enkle og lange lister med ingredienser har tidligere afholdt mig fra at kaste mig ud i low carb bagningen. 
Men brødet her indeholder som sagt kun 5 ingredienser. Det er meget smagsneutralt, er let og luftigt i konsistensen, et helt igennem godt brød, der ville kunne bruges til de meste.

Jeg selv skal bruge det til en forret til vores nytårs middag i aften. I år skal vi fejre nytår med mine svigerinder og svogere og deres børn, det bliver en hyggelig aften for både børn og voksne - med god mad og vine, se det kan vi lide.

Og med det så vil jeg ønske alle mine søde læserne et godt, lykkebringende og velsmagende nytår.
Tak fordi i læser med her og for alle jeres søde kommentarer - det betyder meget for mig.
2013 har været et godt madår og jeg vil gøre mit for at 2014 vil blive det samme. 


Du skal bruge:

6 spsk sesamfrø
2 spsk loppefrøskaller 
3 æg
2 spsk skyr/hytteost/græsk yoghurt - hvad du nu har i køleskabet 
4 tsk bagepulver

Topping: 

Rosmarin, friskt vil være at foretrække, men tørret vil også sagtens kunne bruges.
1/2 tsk flagesalt

Sådan gør du:

Tænd ovnen på 200 grader.

Mal sesamfrøene til mel i en kaffekværn eller foodprocessor.
Mix herefter alle ingredienserne til dejen sammen og lad den hvile i 10 min.

Smør dejen ud i et 1-2 cm tykt lag på en bageplade med bagepapir.

Drys med rosmarin og salt.

Bag brødet i oven i 10 min, tag det ud og lad det afkøle på en bagerist.

Etiketter: , , , , , , ,